Alla inlägg under juni 2016

Av Caroline Ljungdahl - 23 juni 2016 15:51

Nu till midsommar är det praktiskt taget tradition för de flesta familjer att slänga ihop en jordgubbstårta att bjuda sina gäster på.
I år fick min jordgubbstårta en liten tvist! Sylten var slut hemma... Ja, vad gör man då? Sin egen så klart! Jag hade även kylen full med bär så det var inga som helst problem att slänga ihop något smarrigt :) jordgubbar och röda vinbär fick det bli! Min favoritkombination från och med idag!

Jag gjorde en snabbvariant, mosade hälften svenska jordgubbar och hälften vinbär, och liiite liiite socker. Jag gillar när det är lite syrligt! Men senare ska jag göra en riktig sylt på de bär som jag har kvar, Som jag kokar med syltsocker. Recept kommer på det när jag är klar!
Hur som helst..
Detta fyllde jag tårtan med, även grädde och vaniljkräm. Jag strök upp den med lite grädde och toppade med bär. Ibland tycker jag det kan vara fint att inte göra för mycket. Jag lät därför bli spritsen och gjorde en så kallad Naked cake! (Man ser tårtbottnen igenom grädden)

Ps. Tårtan är faktiskt både gluten och laktosfri!
Bottnenr gjord på Leilas blå mjölmix och potatismjöl, och mjölkprodukterna är laktosfria alternativ. :)

Av Caroline Ljungdahl - 21 juni 2016 19:09

En lite mer vågad tårta. Detta var en beställning till en tjej som precis fyllt 20 år. Vaniljbottnar fyllda med hallonmousse och chokladmousse, spacklad med hallonsmörkräm och täckt med sockerpasta. Snoppen är helt gjord i sockerpasta. GRATTIS på födelsedagen Molly!!


 


Av Caroline Ljungdahl - 21 juni 2016 19:04

En födelsedagstårta på tre våningar. Vaniljbottar fyllda med hallonmouse,vaniljmousse och rårörda bär.


 

Av Caroline Ljungdahl - 21 juni 2016 18:55

Bröllopstårtor fyllda med jordgubbsmousse,vaniljmousse. och hallonmousse,chokladmousse. Uppstrukna med hallonsmörkräm och täckta med marsipan.


Tyvärr inte särkilldt fina bilder.. det ska jag tänka på till nästa gång. :)


       

Av Caroline Ljungdahl - 21 juni 2016 18:38

Denna tårta är gjord på saftiga chokladbottnar fyllda med chokladmousse och dumlefluff. täckt med marsipan och oblat. all dekoration är ätbar, förutom guldbanden och strassen :)


     

Presentation


hej jag heter Caroline och älskar att baka! jag är 20 år och är utbildad bagare/konditor. på fritiden ägnar jag min tid år att tillverka lite mer speciella och detaljerade tårtor än vad man får göra på jobbet. du är välkommen att beställa om du är sugen p

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards